Ik ben fan van Champagne Drappier
Te vaak ben ik teleurgesteld.
Champagne heeft een geweldige uitstraling.
Champagne heeft ook een gigantisch marketing budget.
Een paar grote huizen domineren de markt.
Een paar grote huizen hebben de beschikking over een bijna onbeperkt marketing budget.
Is dit een garantie voor kwaliteit?
Te vaak ben ik teleurgesteld in de kwaliteit van deze grote huizen.
Ik ben fan van Champagne, maar vooral van Champagne van de echte familiebedrijven.
Familiebedrijven waarvan sommigen al meer dan 200 jaar Champagne maken.
Waar de kennis, kunde en passie in hun bloed zit.
Waar met alle macht gewerkt wordt aan een kwaliteit Champagne.
Welke bedrijven een range aan Champagne producten aanbieden tegen een ongekende prijs – kwaliteit verhouding.
Waar alles in het werk gesteld wordt om kwaliteit te leveren.
Kwaliteit staat voorop. Altijd.
En dan is er ook nog het familiebedrijf Drappier.
Ik ben fan van Champagne Drappier geworden.
Drappier is voor mij het voorbeeld van een familiebedrijf waar kwaliteit – prijs – passie voorop staat.
Waar de familie aan het roer staat en de huidige directeur, bijgestaan door zijn gepensioneerde vader en jonge zoon kwaliteit Champagne maakt tegen een ongekend scherpe prijs. Experts zijn het.
Waar het niet draait om winst maximalisatie.
Maar waar kwaliteit centraal staat.
Een huis welke met hun prestige cuvée – de Grande Sendrée (Vintage) moeiteloos de vergelijking aan kan met elke top cuvée van de grote huizen, maar ook dan voor een fractie van de prijs.
Ik hou van Champagne en ik ben fan van Champagne Drappier geworden.
Ben ik fan geworden omdat:
- De prijs – kwaliteit zo bijzonder is?
- De eigenaren ons met passie rondgeleid hebben door de kelders?
- Zij als een van de weinige huizen ook de niet alledaagse druivensoorten gebruiken voor hun Champagne?
- De dosage heel weinig suiker bevat i.v.t. de grote namen?
- Zij als eerste Champagnehuis nu al nagenoeg CO2 neutraal produceren?
- De smaak gewoon zo zuiver en bijzonder lekker is?
Ik ben fan van Champagne Drappier.
Alle bovenstaande argumenten spelen zeker mee.
Maar misschien waren de charmes van opa Drappier wel doorslaggevend.
Toevalligerwijs kregen wij onze rondleiding op de dag dat ’s avonds de jaarlijkse familie aandeelhoudersvergadering in Parijs was.
De proeverij van de reeks champagnes maakte enorme indruk.
Van de basis Champagne, de Carte d’Or Brut tot aan de top cuvée de Grande Sendrée (Vintage 2006), het was een en al kwaliteit. Wat een spannende, zuivere en smaakvolle Champagnes!
Niet de top cuvée stal de show.
Het was opa Drappier die de de show stal.
Als een echte Franse charmante opa werden alle aanwezige dames uitgebreid begroet en natuurlijk 3* gezoend. Alle dames smolten bij de charmes van deze ruim 80 jarige gentleman.
De dames genoten en Opa Drappier, zijn zoon en kleinzoon genoten mee.
Ik genoot ook mee.
Terwijl opa Drappier iedereen afleidde met zijn charmes, schonk ik mezelf snel nog een klein beetje van de Grande Sendrée rosé 2006 in.
Ik was verkocht.
Ik was fan geworden.
Ik ben fan van Champagne Drappier.
Fan voor het leven.