Categorieën
Stap 1 - Bepaal je doel

Meer strategisch denken voor meer succes

Strategisch denken is geen luxe maar noodzaak voor iedereen die een business runt of leiding geeft aan een businessunit of afdeling.

Alleen proberen de business draaiende te houden brengt jou (en jouw organisatie) niet verder.

En de intenties kunnen natuurlijk goed zijn, maar intenties zijn niet hetzelfde als resultaten. 

Meer strategisch denken voor meer succes

Resultaten geven overduidelijk aan of je iets goed of fout doet.

Dus ben je nu niet tevreden over de resultaten die je behaalt … ga dan niet stug door met wat je nu doet.

Succes is voorspelbaar te maken als jij de juiste dingen, in de juiste volgorde, vanuit de juiste mindset doet, doelen bereiken wordt dan eenvoudig.

Wanneer jij het juiste stap voor stap proces doorloopt, dan maak jij succes stap voor stap meer voorspelbaar voor jezelf.

Ben je nu niet tevreden?

Wil jij jouw doelen vanaf nu wel bereiken?

Moet de vitaliteit binnen jouw bedrijf verbeteren?

Ga meer strategisch denken voor meer succes

Wanneer je meer strategisch gaat denken en deze strategie duidelijk begint te communiceren, dan creëer je een heldere stip aan de horizon. Een stip aan de horizon waar vanaf nu alle acties op gericht  gaan zijn.  Deze stip aan de horizon is jouw visie. 

Juist in onzekere tijden kijken de medewerkers naar de leiders voor richting en duidelijkheid.

Een goed geformuleerde visie geeft deze richting en duidelijkheid.

Wil jij meer strategisch leren te gaan denken?

Hoe verder je komt, des te moeilijker het wordt om telkens weer een volgende stap te zetten. Om verder te komen moet je nieuwe grotere doelen gaan stellen. Niet alleen financiële doelen maar vooral ook kwalitatieve doelen. 

Je moet nieuwe dingen bedenken, bestaande dingen verbeteren, dealen met tegenslagen en ongemakken en nieuwe routines aanleren.

Nieuwe stappen zetten heeft voor mij een 1 op 1 relatie met oorzaak-gevolg denken. Oorzaak – gevolg denken betekent je openstellen voor feedback en veranderingen. 

Openstaan voor veranderingen is lang niet altijd makkelijk … maar wel noodzakelijk.

Het jaarplan traject

Het jaarplan traject kan een leuk, verbindend en leerzaam traject zijn. Maar het wordt alleen een leuk, verbindend en leerzaam traject als je bekend met de de structuur, het praktisch aanpakt en je tevreden bent met het eindresultaat. 

Wij hebben ons jaarplan raamwerk uitgebreid beschreven voor je . Deze 10 onderwerpen zijn toegelicht:

  1. Team samenstellen.
  2. Missie vaststellen.
  3. Contextanalyse uitvoeren.
  4. Visie bepalen.
  5. Succesbepalende factoren vaststellen.
  6. Prestatie indicatoren (KPI’s) bepalen.
  7. Verdienmodel versterken.
  8. Management acties afspreken (PDCA).
  9. Financiële begroting opstellen.
  10. Uitvoeren & monitoren van het bedrijfsjaarplan.

Zet de volgende stap in het jaarplan proces

Als jij meer strategisch wil gaan denken dan wil je misschien ook support hierbij krijgen?

Op het leden gedeelte van de doelen stellen gids geven wij deze support.

Lid worden is eenvoudig.

  • Bestel mijn boek.
  • Meld je hier aan.
  • En ik geef je toegang tot het ledengedeelte.