Categorieën
Teamdoelen

Teamdoelen en Persoonlijke Doelen

Teamdoelen en persoonlijke doelen kunnen elkaar versterken.

Teamdoelen en persoonlijke doelen
In de vorige teamdoelen blog hebben we gekeken naar de basis om extra toegevoegde waarde te creëren. Door meer uit te gaan van een win – win – win komen teamdoelen en persoonlijke doelen ook meer op 1 lijn te liggen.

En wanneer teams  zelf snel beslissingen dienen te nemen, dan dienen de belangen van alle betrokkenen in de afwegingen meegenomen te worden. Een win – win – win maakt dit mogelijk.

Teamdoelen en Persoonlijke Doelen.

Doelen stellen is 1. Maar aansluitend dienen ook vragen gesteld te worden als:

  • Hoe denken we onze ambitie te kunnen verwezenlijken?
  • Wat willen we dan de komende maanden ontwikkelen?
  • Wat hebben we nodig om ons doel te behalen?
  • Wie pakt welke doelen op?
  • Zie ik een rol voor mezelf weggelegd of niet?
  • Heb ik de kwaliteiten om deze rol goed in te vullen?
  • Beleef ik plezier aan de uitvoering van deze opdracht?
  • Pak ik deze opdracht op omdat het moet of omdat ik hier zelf voor kies?
  • Sta ik 100% achter deze opdracht of niet?
  • Hebben wij een praktisch systeem om doelen te bereiken?

Bovenstaande vragen zijn afgeleid van het jaarplan traject.

Relatie Teamdoelen en Persoonlijke doelen

Het maakt een enorm groot verschil of de individuele teamleden doelen oppakken waar zij 100% achter staan of niet. Teamdoelen en persoonlijke doelen sluiten perfect op elkaar aan als de individuele teamleden met 100% commitment doelen oppakken.

Wanneer sprake is:

  • Van een duidelijke win – win – win.
  • De teamleden weten waarom de gestelde doelen belangrijk zijn voor de organisatie.
  • Van duidelijkheid waarvoor men het doet en waartoe het doet.

Dan is de kans op 100% commitment bij de individuele teamleden een stuk groter geworden. En de individuele teamleden biedt het de kans om te groeien  en een persoonlijke ‘gap’ te overbruggen.

Het resultaat hiervan is weer, dat men overtuiging in zijn acties laat zien.

Wil jij meer zicht krijgen op wat nodig is om overtuigend in actie te komen?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *